Ensam

Nu är jag hemkommen från turen till Blå stjärnan, ensam. Lilla gris fick stanna kvar där. Vetten tyckte inte det va nån fara med blåsljudet utan va mer orolig för kräkningarn. När jag kom dit hade hon sammanlagt spytt 18 ggr sen kl 5 i morse o sista gången va det blodslamsor i kräkset. Hon hade ju inte druckit nått sen tidigt i går morse o när hon väl drack lite här hemma strax innan 14 så fick hon bara behålla det ett par minuter innan det kom upp igen.
Fick låna en GPS o gav mig iväg, väl i bilen funkade inte GPSen  o stressade o oroliga jag grät en skvätt eftersom jag inte hade en aning om hur jag skulle hitta. Sen va jag oxå. Fick ringa Blå stjärnan o säga att det krånglat o att jag inte skulle hinna dit till 15.30. Sen ringde GPSägaren upp mig o fick lyssna en stund på mitt gnäll tills han sa till mig att stanna någonstans o fick hjälpt mig att få igång den igen :) Nu va jag lite mer lättad iaf. Hittade fram o gick in 40 min försenad. Fick vänta en stund i väntrummet, lilla gris satt i mitt knä hon va så slö så hon inte brydde sig det minsta om de andra djuren i väntrummet. Så va det våran tur. Pratade lite hit o dit o hon lyssnade på hjärta etc... sen va det dax för röntgen av magen. Cissi gillade inte riktigt att behöva ligga på sidan o ryggen med det gick bra. Sen skulle en kanyl sättas men det gick inte så bra, lilla gris har nämligen hud som en elefant =) Efter det misslyckade försöket va det dax för ultraljud. Det visade sig att hon hade lite friliggande vätska i buken men inget som behövde åtgärdas akut. Hoppas det räcker med dropp o smärtlindring.
Måste säga att jag är väldigt stolt över min lilla hund, hon va så lätthanterlig o lät dom undersöka henne medans hon satt helt stilla.
Sen va det dax för mig att åka hem. GPSen kände för att retas lite till med mig, ledde mig ut på E6 fast åt fel håll... det tyckte den va riktigt skoj. Tog en sväng bort förbi liseberg innan den dirigerade om mig att åka tillbaka. Här har vi ingen egen vilja inte. Men jag kom ju hem tillslut iaf.
Nu är det bara att vänta o se vad dom säger när dom ringer i morgon om hon får komma hem då eller stanna ett dygn till. Hon måste ju få behålla mat o vatten.

Återkommer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0