Konstig grej

Jag har fått en konstig grej på mitt ben!! På insidan av knät fick jag ett bett av något slag för lite drygt en vecka sen, har inte tänkt på mkt på det förutom att det kliat till förbannelse mellanåt. Nu igår när jag va ute på promenad med Cissi kände jag att det gjorde ont i benet, men trodde att det va för att det va kallt. Hoppade in i duschen när jag kom tillbaka o tänkte inte så mkt på det, men när jag duschat klart o klätt på mig så kändes det fortf konstigt i benet så jag va tvungen att kolla... då va det en röd fläck på ca 2 cm o svullet runt om ca 5 cm! Åkte ner o handlade mat o när jag kom tillbaka va jag tvungen att kolla igen, då hade allt det som va svullet oxå blivit rött. Så nu hade jag alltså en röd platt svullnad på 5 cm på benet. Senare under natten så hade det blivit en gul liten prick i mitten o det runt om hade ändrat färg till lite grålilarött  ca 2 cm och rött resten. Idag kunde jag inte låta bli utan va tvungen att klämma på den lilla gula i mitten, ut kom illgult var... Vad är det som hänt med mitt ben??
Hypokondriker som jag är så den första tanken som kommer upp är MRSA! Men hur fan s kulle jag kunnat få det på mitt ben? Nää nu får jag sluta grubbla. Får kolla med sköterskorna på jobbe nästa gång jag ska dit, förhoppningsvis har det försvunnit då men det känns inte så :s
Allt strular på samma gång, varför är det alltid så??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0