Förhindrade skogsbrand

                
I natt när vi åkte upp på Dal såg det ut ungefär såhär på ett ställe som vi åkte förbi. Tänkte int så mkt på det mer än att oj det där såg inte riktigt riktigt ut, för vi va fullt fokuserade på vägen med tanke på all snö som föll. Men sen när vi va klara på besöket så sa jag det att vi får nog kolla upp det där lite mer för det såg inte bra ut. O mkt riktigt det brann, jag hade inte sett fel. Man trodde ju nästan det med tanke på vad det va för väder ute, minusgrader och kraftigt snöfall. Vi fick ringt till 112 o ståd kvar o väntade på brandkåren. Efter en liten stund så kommer det en bil i motsatt riktining som stannar o frågar vad som hänt... - Ehm det brinner svarar vi.    - Jahaa jaa dom eldade lite skräp där förut idag. Svarar hon
Ehm jaa det kanske dom gjorde men nu brinner det ganska mkt så vi har ringt efter brandkåren iaf.
Jaja vad bra svarar hon o åker iväg.
Knepigt folk det finns... jätte normalt att det brinner mitt i natten strax innan 3 i skogen. Vad vet jag.
Efter ett tag kom dom iaf och en av dem kom fram o pratade med oss, sa att dom trodde det va någon som skoja med dom. Iget man räknar med precis i detta vädret.
Dom började släcka och vi åkte in till stan igen. Spännande spännande, så va den dagens goda gärning gjord iaf.

Kommentarer
Postat av: Frida

haha jasså? trevligt att höra! Nu är jag hemma igen men har ingen stor lust att blogga. trött som fan och sambon blev av med jobbet idag... Så ingen inspiration direkt :(

2009-03-27 @ 19:21:00
URL: http://doyoufeelmypower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0