Snörvel host

Förkyld, lr är det allergi? Kanske en kombination, jobbigt är det iaf vilket som.
 I morgon är det dax för klassfesten :) Det ska verkligen bli jättekul! Samling på skräcklan för lite förfest innan bowlingen sen blir det mat o så lite mellanfest nere vid kanalen för vidare utgång senare på kvällen. Inte för att vi direkt är fattiga studenter eftersom vi alla jobbar heltid, men kan va roligt att få leva som en för en kväll :)

I tisdags hade vi avslutning med hundkursen. Avsluning innebär examensprov. Cissi bomma helt på inkallningen, fatta inte vad hon syssla med! Men summan av kardemumman blev väldig bra ändå 8/10 fick hon i betyg o blev godkänd för uppflyttning till 3:an tvälingslydnad. Tränaren sa att han inte haft ett sånt högt medel på någon grupp tidigare så det va väldigt roligt! Haha alla va imponerade av Cissis highfive, roligt att hon kan något som ingen annan kan iaf :p Nu blir det träning under sommaren så kör nästa kurs igång i augusti igen. Förhoppningsvis har hon slutat försöka sätta sig upp mot mig då.Hon har ju haft lite såna fasoner för sig nu det sista när hon försökt visa på att det minnsan är hon som bestämmer. Det är en tuff liten/stor rackare.
En annan sak som är ganska tråkig just nu är att hon börjat bete sig lite illa mot andra hundar, reser ragg o morrar o har sig om de kommer för nära henne. Detta är ett beteende som jag verkligen inte tycker är bra, det måste bort. Hoppas att det har med hormoner o grejer att göra så det inte är något annat.
Här om dagen satt vi nere vid sjövallen o njöt i solen när det kom en lös hund fram till oss, Cissi blev helt vansinnig fast den andra hunden eg inte gjorde något annat än bara kom fram o vifta på svansen. Usch vad jag skämdes då, även om jag vet att det eg va den andra ägaren som gjorde fel från början som inte fick in sin hund. Men har man en sån ras så tror jag man blir lite mer medveten om saker... eller snarare så vet man hur de andra tänker när de gått iväg.. hemska hemska kamphund.
En som däremot verkligen inte tänkte så va hon med sin lilla wawwa som helt sonika bara knallade in i rastgården och släppte lillvovven där när jag o Cissi va där inne o lekte! Herregud! Tänkte jag o försökte koppla grisen, vad håller hon på med? Inte det minsta rädd om sin lille?? Jösses. Det gick bra som tur va. Fick förklara att Cissi va lite kinkig just nu o satt med henne kopplad där en stund sen gick jag hem.

Nä nu ska jag nog ta o göra lite tråkiga hushållsysslor, dammsuga o diska. Suck pust stånk o stön och även snörvel o host.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0