Muskelinflammation

Den är ju rolig. Opererade knät för 2 månader sen efter en "hundolycka" :p för typ 1½ år sen, håller på med sjukgymnastik nu. Eller jaa försöker iaf, men har fått så satans ont i knät det senaste. Pratade med sjukg. och hon sa -det är en muskelinflammation. Men du måste fortsätta träna, lägg på vikter nu men dra ner på promenaderna.
DEN är ju lätt när man har hund! Det jag inte får ihop är hur man ska kunna träna upp sig o bli bra när man har en inflammation i muskeln? Blir inte det som en ond cirkel? HUr bra är det att träna med inflammation? Vad jag vet, inte alls. Summan av kardemumman är att mitt knä är kass, värre än innan, och min sjukg. tycker inte jag verkar veta vad hon pratar om. -Lägg på mer vikt du måste träna.
Klart jag måste träna! MEN JAG MÅSTE JU FAN KUNNA GÅ OXÅ!
Nä nog gnällt. Men staaackars miiig! ;)
Skolan lider mot sitt slut, 2 riktiga ggr kvar nu bara men på det 2 feta hemtentor oxå. Jaja det ska bli gjort. Kommer bli sååå skönt med den extra 1000ingen i plånkan, eg blir det mer än så eftersom jag går tillbaka till min heltid och alltså får mer pengar därför oxå :) Wohoo jag är rik! Iaf så rik man kan bli som personlig assistent iaf känns det som. Jag är faktiskt väldigt nöjd med min lön, får man säga så?
Lilla gris ligger i sängen bakom mig o sover. Löpet är över nu ska vi bara vänta o se om trenden håller o skendräktigheten kommer. Hoppas verkligen hon slipper det denna gången. Hade det inte varit så förbaskat dyrt att kastrera tikar så hade jag gjort det för längesen. Hon har varit in för misstänkt livmoderinflammation efter varje löp nu och det är inte roligt att ha det orosmålnet hängandes över sig vid varje löp. Dessutom ska jag ju inte ta valpar på henne heller. Jag är lite dubbel. Köper en blandras men vill inte främja blandrasaveln. ???
image2

Kommentarer
Postat av: Mr Mister M

Ibland kan man få lite märkliga besked ifrån vården...tyvärr. Känner du dig inte säker med hennes rekomendation så tycker jag du ska kolla vidare med nån mer sjukgymnast/läkare. Kanske få nån kolla lite mer utförligt på knät, tex om det går att se vart i knät inflammationen sitter osv.

Hoppas du blir bättre snart...värt att kämpa för de små knäna en del...inget roligt utan dom ;)

2008-05-15 @ 20:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0