Trött man blir!

Vi har problem på mitt jobb med en semestervikarie som inte gör annat än sjukskriver sig. Jag har haft semester nu i 3 veckor och min arbetskamrat som jobbat mesta delen med honom har råkat ut för det 2 ggr + att han sjukskrev sig en gång på brevidgången veckan innan. Senast va i helgen då han ringde o sjukanmälde sig sent så det blev jätte krångel för Elin med, bemanningen fick inte in någon annan vik. Sent om sides fick de dock in en tjej som kunde ta det, de lämnade hennes nr. När Elin kommer till jobbet finns det inge vik där, hon ringer tjejen... som inte svarar. Där står hon utan någon att jobba med, när vi måste vara 2 på natten. Hon ringer runt som en tok, stackaren, men får inte tag på någon. Tillslut får hon tag på bemanningspersonalen som ringt tidigare på dagen o förklarar hur det ligger till, hon hoppar in. Men kvällens besök blev försenade + att hon fick ta första besöket själv. Fan va trött man blir på sånt! På söndagen sen fick hon jobba med en tjej som aldriv varit inne hos oss, det går ju bra men blir väldigt segt.
Nu ringde bemanningen till mig o frågade om det va jag som skulle jobba i morgon natt. Jaa det ska jag. Då skulle de medela att jag får jobba med en tjej som aldrig varit inne förr heller. Va?? Sa jag är A sjuk IGEN? Ehmm jaa sa tjejen på bemanningen.
Detta är ju inte sant! Man blir så trött på  sånt, man är så sårbar när man jobbar natt om inte personalen sköter sig.
Elin pratade med chefen i måndags o förklarade situationen o de förstod så hon skulle prata med A o kolla läget o förklara saker o ting. Tydligen så hjälpte inte det. SUCK!
Det är så tråkigt för han är jättebra när han väl är inne och jobbar. Vad ska man göra? Är fan inte kul att behöva lära upp nya hela tiden.

Nog om det.

Sitter här ute hos mina föräldrar nu o fördriver tid, funderar på att åka hem men har inget att göra hemma. Min dator gick sönder här förra veckan oxå så den är inne på lagning så den kan jag inte fördriva tid med hemma heller.
Måste dock till stan o fixa en förstorning på ett av korten som togs i måndags. Tänkte jag skulle ge det i present till min mormor som fyller 80! år på lördag. Vet att hon kommer uppskatta det jättemkt men känns ändå lite pinsamt att ge egobilder på sig själv när släkten är med :s

I helgen är det även dax för Fallens Dagar i Trollhättan, får nog bli ett besök där på lördag eftersom jag jobbar fredagnatten. Men den dagen blir hård. Får sova max till 11 efter jobbet, som slutar 6, för att sen göra mig i ordning o åka till Tibro för firande av mormor. Resan dit tar 2 timmar så ska man äta fika och umgås, sen åka hem 2 timmar till. Så måste man göra sig lite festfin och hinna förfesta lite oxå. Huaah, känner stressen krypa över mig redan nu när jag tänker på det.

  Tror det där är min favoritbild faktiskt :)

Nu är det dax för duschen

Kommentarer
Postat av: Faster Lena

Hej gumman,, du var jätte fin där. Kram Lena

2008-07-16 @ 17:46:58
Postat av: Anonym

2008-07-16 @ 17:48:38
Postat av: Anonym

2008-07-16 @ 20:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0