Nya däck, ny kamrem...??

Attans det är ju dyrt att ha bil!! Har suttit nu o ringt runt på däck, måste byta de 2 i bak, och de billigaste jag hittat kostar 1015 i den dimensionen med montering. Jag vet inte men jag tycker nog att det låter lite dyrt...? Men men, de första jag pratade med trodde iaf att de däcken som satt på nu skulle gå igenom besiktningen, som för övrigt är i morgon kl 11.50. Håll tummarna! Sen har min kära far fått tag på en som kan byta kamremmen, förhoppningsvis till hyfsad peng. Ringde ju till Hyundai o kolla vad dom skulle ha för ett byte av kamrem och spinnspolar -4800:-!!!!! En annan sak som även måste bytas är stötdämparna i bak, kom fram till att det är pga att dom är dåliga som bilen kränger så när man kör över ojämnheter... eller dåliga, dom är nog näst intill slut. Sen va det något mer i fram, kan det heta hjullager? De måste nog kanske bytas snart för det blir ett lite konstigt missljud när man kommer över 90 där någonstans.
Jäjä nog om det! Min bil är fin iaf ;)

Usch o fy för nu är det inte långt kvar på min semester! :( Går på och gör måndag natt och sen tors fre natt. Ser inte fram mot det alls faktiskt. Sen när semestern är slut är det nästan direkt dax för sammanslagningen med HSV och det kommer bli ännu tråkigare för då får inte jag o E jobba tillsammans på jättelänge :( En så go jobbarkompis får man nog leta ihjäl sig efter tror jag, fan va kul vi har ihop! När man vet att vi ska göra natten tillsammans så känns det inte alls lika drygt att gå till jobbet, gött vi gör 11 nätter av 15 tillsammans :) Haha E du är bäst!!

Nu över till en annan sak jag inte skrivit om på ett tag. Min mobil!! Den är röten! Fick tillbaks den här för ett par veckor sedan och inte fungerar den som den ska nu heller. Jag blir så trött! Läste någonstans att om en vara inte fungerar som den ska efter 2 reparationer så har man rätt till, vad va det, antingen pengarna tillbaka eller en annan vara tror jag. Ska försöka ta tag i det sen o ringa o klaga igen. Det är väldigt irriterande!

Nä nu står min lilla gris o gnyr vid dörren, misstänker att hon vill ut i solen.

Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0